Blog Martine Schwagermann

Risicoinventarisatie

Juridisch, 19 april 2016

Bent u als ondernemer voorbereid op de gevolgen van calamiteiten? Regel het nu!

Een brandverzekering, een ziektekostenverzekering; iedereen verzekert zich tegen de gevolgen van brand en ziekte. Maar wat nu als u arbeidsongeschikt wordt, gaat scheiden of komt te overlijden? Wat zijn de gevolgen hiervan op uw inkomen of dat van uw nabestaanden? Waar zijn alle verzekeringspapieren, gebruikersnamen en wachtwoorden? Wie neemt de dagelijkse leiding van uw bedrijf over? Zijn alle volmachten hiervoor geregeld?

Dit is slechts een greep van zaken die wij met een risicoinventarisatie voor u in kaart brengen.

Wat is een risicoinventarisatie?

Bij een risicoinventarisatie brengen wij in kaart wat de gevolgen zijn voor de privésituatie en voor het bedrijf bij:

  • Stoppen met werken
  • Arbeidsongeschiktheid
  • Echtscheiding
  • Overlijden
  • Andere calamiteiten als brand en uitval van de ICT omgeving

Waarom een risicoinventarisatie? 

  • U heeft een compleet overzicht van wat u wel en niet geregeld heeft bij calamiteiten
  • U zorgt ervoor dat u, uw familie en uw bedrijf niet voor onverwachte verrassingen komen te staan.

Een paar voorbeelden 

U wilt dat uw onderneming bij uw overlijden wordt voortgezet door uw zoon of dochter, maar op grond van de aandeelhoudersovereenkomst hebben uw erfgenamen een aanbiedingsplicht aan de andere firmanten/aandeelhouders. Hoe kan uw wens worden gerealiseerd?

U runt een onderneming en wordt arbeidsongeschikt. U heeft wel een verzekering afgesloten, maar hiervoor geldt een wachttijd van een jaar. Uw onderneming genereert geen omzet zonder u. Op welke wijze voorziet u in uw inkomen gedurende het eerste jaar?

Hoe gaan wij te werk?

  1. Wij inventariseren aan de hand van de bij ons bekende gegevens wat u al geregeld heeft. Nog geen klant? Geen probleem, dan beginnen we bij stap 2.
  2. Wij interviewen u om een compleet beeld te krijgen van uw wensen,
  3. U ontvangt een rapport waarin alles dat wel en nog niet is geregeld is vastgelegd,
  4. U ontvangt een persoonlijk advies.

Welke kosten zijn hieraan verbonden?

Wij kunnen u bovengenoemde werkzaamheden aanbieden voor een bedrag
van € 750 – € 1000 ex. BTW.

Zit u binnenkort bij ons aan tafel? Wij kunnen u ontzorgen op dit gebied.

Neem gerust contact met Martine Schwagermann of Charlotte Wilhelmus

mr. Martine A. Schwagermann
Senior Juridisch Adviseur/Partner
m.schwagermann@worrelljetten.nl
0793445687

C. Wilhelmus MB RB
Belastingadviseur
c.wilhelmus@worrelljetten.nl
0793445615

Deel dit bericht via